snel fit

SNEL RESULTAAT MET HIIT TRAINING

Een training waarbij je zo snel mogelijk resultaat haalt in zo min mogelijk tijd wint aan populariteit, Dit klinkt namelijk als muziek in de oren van de hardwerkende mannen en vrouwen die zichzelf ondersteboven plannen om ruimte te maken voor een workout. Deze trainingen, ook wel HIIT (High Intensity Interval Training) genoemd, zijn gericht op vetverbranding, ontwikkeling van spieren en verbetering van de conditie.

DE IDEALE MANIER OM VET TE VERBRANDEN

HIIT is een vet verbrandend wondermiddel. HIIT training is gebaseerd op kortdurende high intensity intervaloefeningen, afgewisseld met korte pauzes van actief herstel of volledige rust. Het doel van high intensity interval training is om herhaaldelijk het fysiologische systeem (cardiovasculair) te trainen. Dat klinkt natuurlijk heel mooi, maar waarom is dit een goede aanvulling op je huidige trainingsschema?

1. HET GEEFT JE STOFWISSELING EEN BOOST

Tijdens een duurtraining gebruikt je lichaam minder zuurstof dan wanneer je jezelf tot het uiterste pusht. Op het moment dat helemaal stuk gaat schakelt je metabolisme een tandje bij. Hierdoor verbrand je meer calorieën, zowel tijdens en na je workout. Je lichaam blijft ongeveer 30-60 minuten na-verbranden.

2. VERBRAND VET SNEL

HIIT wordt aangeraden als dé methode om snel van dat buikje of laatste laagje lichaamsvet af te komen. Onderzoek toont aan dat dit tot 9 uur na je workout nog helpt om calorieën te verbranden.

3. JE MAG HET NIET VOLHOUDEN

Het klinkt heel tegenstrijdig, maar een HIIT training met echt zwaar zijn. Het principe leunt op korte stukken training waarin je tot het uiterste gaat. Je moet je reserves aanspreken en wordt gestimuleerd om je grenzen te verleggen. Hierdoor kun je de les op je eigen niveau volgen maar toch maximaal werken.

4. TRAINING ONAFHANKELIJK VAN ATTRIBUTEN

Een HIIT training is in de basis niet gebaseerd op het gebruik van fitnesstoestellen of andere attributen. Je kunt dit dus zowel thuis als buiten uitvoeren.

5. HET BEVORDERT JE RESULTAAT

Je groeihormoon heeft een positief effect op de opbouw van eiwitten en spierweefsel, waardoor je snel resultaat boekt bij een training. Daarnaast vermindert het groeihormoon de kans op osteoporose (botontkalking) door de opname van calcium te bevorderen en het bevordert de vernieuwing van weefsel.

Wil jij ook snel resultaat boeken met een training van slechts 30 minuten? Check dan onze workouts en het lesrooster voor alle mogelijkheden of vraag direct een gratis proefweek aan!

Share this post

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on print
Share on email
Sluit Menu
×
×

Winkelmand