sporttas

6X ONMISBAAR IN JE SPORTTAS

Heb jij wel eens op de club gestaan met alleen je linker sportschoen? En hoe vaak ben je al een bidon vergeten mee te nemen?

In sommige gevallen kan dit een mooi excuus zijn om je training over te slaan. Maar in de meeste gevallen baal je dat je workout hieronder moet lijden. Met deze tips voor een goed uitgeruste sporttas heb jij de beste voorbereiding op jouw workout.

KLEDING

Een goede sportoutfit voor je workout is misschien wel het belangrijkste. Kies kleding die lekker zit van ademend materiaal. Niet elk setje kleding is geschikt voor elke workout. Een trainingsbroek kan heel fijn zijn voor krachttraining maar is voor een cardio workout vaak veel te warm. En niets is vervelender dan een afzakkende broek of een omhoog kruipend shirt midden in je workout.

Goede sportsokken zijn ook onmisbaar. Evenals een ondersteunende sport bh voor de dames. Tijdens een intensieve workout heb je meer ondersteuning nodig dan bijvoorbeeld tijdens een RAW CORE workout.

Heb je na je workout nog een afspraak dan zijn schone kleren ook geen overbodige luxe.

SCHOENEN

Bij RAW RELAX en RAW FLEX zijn schoenen overbodig, maar bij de andere workouts heb je goede sportschoenen nodig. Pas je sportschoenen altijd aan op je workout. Voor lessen met veel rennen en springen heb je andere schoenen nodig dan bij krachttraining. Kies bij cardio lessen voor hardloopschoenen en bij een kracht workout mogen je schoenen juist wat stugger zijn en is demping juist nadelig voor je prestaties.

Zorg er ook voor dat je niet te lang door blijft trainen op dezelfde sportschoenen. Op een gegeven moment lopen je schoenen uit in de breedte, verliest de demping zijn functie en heb je meer kans op blessures. Train jij 3-4 keer per week? Vervang dan in ieder geval jaarlijks je sportschoenen. Check hier wanneer je het beste voor sportschoenen kunt shoppen.

ETEN & DRINKEN

Tijdens het sporten is het belangrijk om je vochthuishouding op peil te houden, zeker bij een intensieve workout. Zorg dus dat je voor, tijdens en na de training voldoende vocht binnen krijgt. Water is prima voor en tijdens je workout, dus neem in ieder geval een bidon of flesje water mee in je sporttas. Na je workout kun je het beste je voorraden aanvullen met een drankje dat meer voedingsstoffen en mineralen bevat.

In de meeste gevallen is het niet nodig om tijdens je workout iets te eten. Pas na anderhalf uur intensief trainen heeft je lichaam wat koolhydraten nodig, bijvoorbeeld in de vorm van een energie of proteïne reep. Zorg wel dat je (ruim) voor je workout voldoende gegeten hebt. Herstelvoeding in de vorm van eiwitten en koolhydraten is wel belangrijk. Een proteïne reep of eiwitshake kunnen helpen om je voorraden weer aan te vullen. Neem dit dit binnen een half uur na je workout.

OPFRISSEN

De kans is vrij groot dat jij je tijdens een workout behoorlijk in het zweet werkt. Af en toe afdrogen (zowel jezelf als de vloer) is dan wel zo fijn. Neem daarom altijd een handdoek mee naar je training. Wil je na afloop nog even douchen, dan is een extra handdoek wel praktisch.

Na je workout loop je er als het goed is niet meer zo heel fris bij. Wil je op locatie nog even douchen, vergeet dan niet om douchegel, shampoo en/of bodylotion mee te nemen. Een deodorant om je snel even op te frissen is ook een must voor in je sporttas.

Ook handig voor noodgevallen zijn pleisters en pijnstillers.

GELD

Het kan altijd gebeuren dat je zo graag wil gaan trainen, maar je werk loopt uit of je bent net iets te lang in je bed blijven liggen, dus in alle haast ben je wat vergeten mee te nemen. Zorg dan dat je geld of een pinpas bij hebt. In de meeste gevallen kun je een eten en drinken wel bij je sportclub aanschaffen.

Wil je altijd goed voorbereid zijn, zorg dan dat er een reserve tas in je auto of bij de voordeur ligt met een setje sportkleding, schoenen en een handdoek. Zo ben je altijd voorbereid op een spontane workout ook al heb je weinig tijd om voor te bereiden

VOOR VROUWEN

Misschien wel het allerbelangrijkste in de sporttas voor vrouwen zijn haar elastiekjes en eventueel speldjes. Hoe vervelend is het om te starten aan je workout met plukken haar in je gezicht. Neem voor de vorm ook altijd een kam of borstel mee om te zorgen dat je paardenstaart een beetje leuk zit.

Wanneer je vaker sport in de week wil je niet na elke workout je haar wassen. Hierdoor wordt het snel droog. Droogshampoo is een goede oplossing om je haar weer even op te frissen na je workout.

Share this post

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on print
Share on email
Sluit Menu
×
×

Winkelmand